Общественный вещатель Гонконга приостанавливает сатирическое телешоу после жалоб на изображение полиции


Hong Kong’s public broadcaster presented Tuesday that this would possibly maybe hunch a satirical tv program after it obtained a government reprimand over the portrayal of police, a probability that brought about outcry about press freedom.

A spokesperson for Radio Television Hong Kong (RTHK) equipped apublic apologyTuesday to any police officers or others who would possibly maybe well maybe had been offended by the picture. The program will cease production on the terminate of the recent season, in accordance with a file on the broadcaster’s internet characteristic Tuesday evening.

Journalists,lawyersandrights groupsreacted to the picture’s suspension with area.

“Unhappy day certainly for#PressFreedomin#HongKongwhen the revered native broadcaster@RTHK_HKis bullied,” Jodi Schneider, the president of the Hong Kong Foreign Correspondents’ Club, tweeted Wednesday.

The controversial episode aired on RTHK’s long-working political satire pictureHeadlinerin February. It joked that the metropolis’s police were ready to extra with out problems repinternal most protective gearthan other officers, including healthcare staff.

Police Chief Chris Tangreportedly complainedto the broadcaster and to the Communications Authority that the episode had “ridiculed” the flexibility. The government communications body acknowledged that over 3,300 members of the overall public had additionally lodged complaints.

In a statement Tuesday, the Communications Authority acknowledged it found these complaints “substantiated” with regards to the elegant protest material and the “denigration of and insult to” police. It issueda warningto RTHK to extra carefully watch provisions of Hong Kong’s TV Programme Code.

In response, RTHK acknowledged it would possibly maybe maybe in all probability well maybe overview its editorial processes and discipline any staff found to comprise committed“negligence or errors.”The broadcaster acknowledged this would possibly maybe additionally overview invent the picture, which has aired since 1989, “in an ever changing social atmosphere.”

The converse comes after the semiautonomous Chinese metropolis used to be gripped by9 months of proteststhat paused attributable to the coronavirus pandemic, nonetheless comprise since begun to bubble back because the native outbreak has eased and fears over Beijing’s perceived affect comprise resurged. While the demonstrations were within the foundation trigger off final yr by opposition to an extradition bill that would possibly maybe well maybe comprise allowed prison suspects to be transferred to courts on the mainland, the circulate snowballed into wider calls for democracy and accountability over police habits.

Hong Kong’s police power has faced heavy public criticism over its handling of the mass demonstrations. Rights groups comprise accused police of the employ ofextreme powerand theU.N. Human Rights Officealleges police defied global norms in their employ of weapons in opposition to protesters, making a “the truth is broad possibility of loss of life or extreme anguish.”

A file by a police watchdog launched this month largely exonerated the flexibility, whereas asserting there used to be “room for improvement.” Critics called the overview biased.

RTHK has beforehand clashed with the federal government over its programing. In April, a government bodyaccusedthe broadcaster of breaching the “One-China Precept and the needs and mission of RTHK as a public provider broadcaster” after a reporter wondereda senior World Health Group (WHO) officialabout Taiwan. Taiwan is no longer a member of the WHOattributable to objections from Beijing, which claims sovereignty over the self-dominated island.

Hong Kong recently dropped seven spots in Journalists’ With out Borders (RSF)2020 World Press Freedom Index.

Accumulate The Short.Register to receive the terminate reports you wish know proper now.

Thank you!

To your safety, we comprise sent a affirmation electronic mail to the address you entered. Click on the link to verify your subscription and delivery receiving our newsletters. In case you originate no longer rep the affirmation internal 10 minutes, please test your unsolicited mail folder.

Write toAmy Gunia atamy.gunia@time.com.

Leave a Comment